Translate

Tuesday, August 26, 2014

牛初乳 - 孕妈妈见证篇

怀孕初期的孕妇抵抗力相对较差、易患病,这会影响胎儿在母体内的发育,牛初乳对孕、产妇是十分重要的,牛初乳中的免疫物质和丰富营养除了能增强自身免 疫能力,抵抗流感、肺炎等疾病外,还可通过胎盘传递给胎儿,从而提高孩子的先天免疫能力,使孩子不易生病:AADHA可通过脐带传给胎儿,让胎儿智力发 育赢在起跑线上。胎儿5-6个月是大脑发育的激增期,最需要AADHA。因此孕妇吃牛初乳不仅是可以的,而且是十分必要的!

孕妇不仅在怀孕期间可以喝牛初乳,产后也可以!产后食用牛初乳可提高自身抗感染能力,促进伤口愈合,补充母体的免疫抗体,而且牛初乳中丰富的牛磺酸、胆碱、磷脂和脑肽是一般食物中不能平衡发育供给的,为胎儿的生长发育特别是脑组织生长提供了物质基础,从而提高母乳质量,进而通过乳汁传递给哺乳期婴儿,确保婴儿身体健康。

Ibu mengandung di awal kehamilan mengalami antibodi yang agak lemah, mudah mendapat penyakit , malah boleh menjejaskan perkembangan janin. kolostrum adalah amat penting kepada ibu /wanita hamil.Bahan imun dan tambahan berkhasiat dalam  kolostrum boleh meningkatkan imuniti mereka sendiri , melawan penyakit influenza, radang paru-paru dan lain-lain.Ia juga boleh disalurkan melalui plasenta kepada janin , dengan itu meningkatkan imuniti semula jadi kanak-kanak, supaya kanak-kanak tidak mudah untuk jatuh sakit : AA , DHA boleh diluluskan kepada janin melalui tali pusat , supaya meningkatkan pembangunan intelektual . janin yang berumur 5-6 bulan merupakan tempoh lonjakan pembangunan otak janin , bayi paling memerlukan AA, DHA. Oleh itu , ibu mengandung mengambil Colostrum bukan sahaja mungkin, tetapi ia adalah amat diperlukan !


Wanita hamil tidak sahaja boleh minum kolostrum semasa mengandung , malah selepas melahirkan pun boleh ! Selepas bersalin, ,minum kolostrum dapat meningkatkan keupayaan mereka untuk menentang jangkitan dan menggalakkan penyembuhan luka , menambah antibodi imun ibu dan kolostrum kaya dengan taurina , choline , fosfolipid dan peptida otak .ia bukan sahaja pembangunan yang seimbang bagi bekalan makanan umum untuk pertumbuhan dan perkembangan janin, terutamanya pertumbuhan tisu otak memberi asas yang ketara, dengan itu meningkatkan kualiti susu badan ibu, dan kemudian diserahkan kepada bayi melalui susu ibu untuk memastikan kesihatan bayi terjamin .

~这是来自各为孕妈妈对Alpha Lipid牛初乳的心得~

~Ini Adalah kata kata dari ibu ibu yang mengambil Alpha Lipid Lifeline ~

Tang Hui Shian 妈咪

她说:
beliau berkata:
到了孕期近6个月的时候,被诊断患有妊娠糖尿病也有贫血的问题基本的妈妈奶粉也被医生下令不可以再喝!!
semasa saya hamil sampai bulan ke-6, saya telah disahkan oleh Doctor menghidap Diabetes Gestasi , malah juga menpunyai masalah Anemia. Doctor sarankan saya supaya berhenti mengambil susu ibu mengandung.

医生是说妈妈奶粉含有较高的乳糖份,喝了会影响血糖!
menurut kata Doctor, susu Ibu Mengandung mengandungi Laktosa yang lebih tinggi dari susu biasa, oleh itu,ia mengjejaskan gula Darah!

这个不能吃,那个不能喝,怎么办??
itu tak boleh makan. ini tak boleh minum! bagaimana??

妈咪认识了Alpha Lipid Lifeline牛初乳 :
mama mengenali Alpha Lipid Lifeline:

我觉得我晚上好睡了,人看起来也越来越精神了。
saya rasa lebih lena tidur di waktu malam. malah makin cergas.muka makin berseri.
它帮助调节我的血糖。
Ia membantu melaraskan gula darah saya.
它刺激受创皮肤的生长和修复细胞
Ia meransang pertumbuhan dan permulihan sel-sel kulit saya.
它调理到了我的排泄系统
Ia menyelesaikan masalah perkumuhan saya.
  1. 牛初乳增强我的孕期体质,保护baby在我体内健康发育。宝宝出生发量好多,没有黄疸偏高的问题,很健康,皮肤也很白呢。kolostrum mempertingkatkan kualiti badan saya semasa mengandung,menjaga bayi dalam badan membesar dengan baiknya. volume rambut bayi saya banyak dan tiada masalah kuning yang teruk. sangat sihat dan putih!
  2. 牛初乳含有孕妇所需要的叶酸 (folic acid)、铁 (iron)、钙质 (calcium),所以我过后都完全没有贫血的问题了,不用每两个星期去clinic报到了。kolostrum mengandungi folic acid ,besi dan kalsium yang diperlukan oleh ibu mengandung.oleh itu, masalah anemia saya dapat perningkatan dan tak perlu pergi ke klinik lagi setiap dua minggu.
  3. 便秘问题一直缠绕着我,我可以便秘久到自己lost count最后一次上大号是几时,但是牛初乳改善了我的便秘问题。它促进我的肠胃蠕动及新陈代谢,再促进我的身体将体内毒素、排泄物及老化死亡细胞排出体外,让我现在几乎天天都顺畅,现在最久也不过两天大一次,哈哈哈哈,ooops,不过对我来说,这个问题真的是大有改善呢。masalah sembelit sering menganggu saya ! tetapi,selepas meminum kolestrum ini,ia membantu memgerakan usus-usus saya, sekarang paling lama pun 2 kali sehari,hehee.. opps!
  4. 牛初乳促进抗体生成,可加速病体恢复,提高我的免疫力,而且我自己本身真的很少生病。kolestrum meningkatkan antibodi, mempercepatan penyembuhan ketika sakit. sekarang saya jarang sakit atau demam.
  5. 牛初乳含有免疫调节物质,有效地调节我的妊娠糖尿的血糖浓度。kolestrum mempunyai bahan immunomodulateri, ia memeng berkesan dalam menyeimbang kembali kandungan gula dalam darah saya.
  6. 妊娠期间莫名的红疹问题也因为服用牛初乳的关系也解决了。因为牛初乳含表皮生长因于、转化生长因子、胰岛素样生长因子、胰岛素、泌乳素等,促进新生细胞生长和机体新陈代谢的活性组分,还帮助调理我的内分泌平衡呢。saya mengalami bintik bintik merah di badan saya seperti alahan telah hilang selepas mengambil alpha lipid lifeline kolestrum.
  7. 牛初乳提供必需的生长因子和免疫因子以确保增加活力和精力,有帮助改善我的情绪,晚上我也睡的挺安稳的,让我看起来会比较有精神。kolestrum membekalkan khasiat yang diperlukan oleh badan kita, Ia membantu menenangkan emosi saya ,saya dapat tidur lena si waktu malam, dan membuat saya nampak lebih ceria dan cergas.
  8. 我本身在孕前就有腰酸背痛的困扰,问题总是on n off的来,怀孕了这个问题当然就比较严重了,嘴巴总是会喊:啊哟我的腰又痛了……但是食用了牛初乳过后,我的腰酸背痛的问题有大大大的改善,基本上老公已经没听到我喊腰酸背痛很久了。对了!牛初乳含有比普通奶粉高5倍的钙质哦。saya memang sentiasa mengalami masalah sakit belakang dan pinggang, masalah ini makin teruk selepas mengandung.tetapi dengan kolestrum , suami saya dah lama tak dengar saya menjerit kesakitan lagi ~ oh ya, kolestrum mengandungi kalsium 5 kali ganda dari susu biasa tau!
  9. 怀孕期间,我也有牙龈出血的问题,差不多有两个月之久,说真的我也忘了,但是问题可以持续这么久,也算很严重,刷牙的时候才刷一下就开始出血了,刷几下就同时几个spot出血,牙医说我牙齿牙龈没问题,可能是我刷牙太用力?但是即使我轻轻刷也一样流血,当然喝了牛初乳过后,这个问题我也看到很好的效果,后面都不流血了呢!ketika mengandung juga, saya mengalami masalah gusi berdarah selama dua bulan.doktor kata gigi tiada masalah, mungkin saya terlalu kuat gosok kot? tapi... gosok ringan pun berdarah juga..selepas pengambilan kolestrum,saya sudah meligat kesannya, tiada masalah gusi pendarahan selepas itu.
  10. 牛初乳一物可二用,我除了喝它,我还用它来敷面膜,因为它含有珍贵的成长因子,能修复细胞、淡化雀斑,还有拉皮的功效!做完牛初乳面膜后,脸真的变得很滑,还很白,皮肤也很紧致哟。kolestrum ini boleh jadi 2 in 1. selain minum, saya gunakanya sebagai mask.oleh sebaab ia mengandungi bahan aktiv yang boleh membaiki sel sel kulit, memudarkan bintik hitam/freckles yang paling penting ia boleh menegangkan kulit muka.!
附上一张全家福:
看看我的儿子皮肤有白白吗?
他爸爸可是很黑很黑的哦
妈妈我的皮肤其实跟白皙也沾不上边
可是,儿子的皮肤是白的发亮呢
inilah gambar keluarga saya~
lihatlah anak saya putih kan?
ibu bapa pun tak seputih tu~

全篇看 这里
lihat sepenuhnya di sini !


Mami suriyani


快乐妈咪




YukikoSue 妈咪

当初因为想怀孕 ,带着半信半疑的心情
开始服用牛初乳2个多月后,成功怀上了牛初乳宝宝<3
sebab ingin nak mengandung, oleh itu, saya mencuba . selepas dua bulan, saya berjaya mengandung anak pertama saya.



Alpha Lipid Lifeline membantu meningkatkan kesuburan.





VICKIE 妈咪




saya mengalami masalah mual dan cirit birit yang berterusan ketika mengandung. ubat yang diberi doctor pula saya takut membawa kesan sampingan kepada bayi pembesaran saya, oleh itu, selepas pengambilan kolestrum berterusan selama 2 bulan , masalah mual saya mendapat kesan yang baik dan tidak mempunyai masalah cirit birit lagi!



有没有发现? 宝宝们都白白胖胖的 <3 妈咪们都粉嫩粉嫩的?
让自己快乐怀孕,漂亮怀孕!做个快乐妈咪!!




wechat :Mayoling
0168001232






No comments:

Post a Comment